Från otränad till toppform på fem månader!

söndag 23 januari 2011

Lycka

Jag såg ett program på TV häromdagen som handlade om att de skulle ta reda på hur man finner lycka. Jag vet var man kan hitta en lycka. I skidbacken! Att åka snowboard gör en människa lycklig. Alla fall mig. Vet inte vad det är, men kanske farten, friheten, att kunna kopla bort alla andra tankar och bara vara, att vara utomhus, att se andra glada människor, att röra på sig... Ja väldigt avkopplande. Jag åkte hela dagen igår och det var fantastiskt roligt. De första åken var backarna jättebra! Sen blev de snabbt ganska uppåkta och isiga på vissa ställen och snnödrivor på andra. Det är lite svårare då, lite mer utmanande :) Men det gjorde ingenting, det var ändå väldigt roligt och gick faktiskt bra! Jag hittade sen en svart backe som var super, och nästan tom så den var kanonbra. Någon gång skulle jag vilja bo på ett ställe där det finns backar så man kan åka mer än ett par gånger om året...

I kväll avslutar jag veckan med ett spinningpass. Ett bra avslut på en bra träningsvecka!


Bilden är inte från igår, utan från 2005 när jag och syster K var och hälsade på syster J i Colorado där hon jobbade. En väldigt rolig oförglömlig resa. De backarna var helt otroliga. Och snön och vädret och stället och allt.

1 kommentar:

  1. Låter som att du kommit igång bra med träningen, härligt! Jag försökte ju förra måndagen med ett besök i gymmet, vilket resulterade i en vecka av nässpraysbehov. Men igår gjorde jag ett nytt försök och nu känns det lite bättre! Håller tummarna att hälsan hållen den här gången. :) Vad på mitt favvopass: spinpuls intervall. Har ni spinning med pulsmätare på ditt gym?
    Kram, storasyster

    SvaraRadera