Från otränad till toppform på fem månader!

tisdag 1 februari 2011

Springtime

Inte än kanske? Men att börja springa ute brukar tyda på vår. Jag har varit ute och joggat två dagar i rad nu och det var superskönt. Jag har inte vågat innan, dels för att det varit så isigt. Det var lite halt men det funkade. Ni vet ibland när man springer blir man så glad och har så mycket energi så man bara vill springa vidare? Det blev dubbelt så långt som jag hade tänkt! Fick ont i knäna igen. Måste köpa nya skor. Det var så härligt för den här dagen har varit himla jobbig. Efter att ha suttit 8-20 och hållt på med ett webbseminarium var jag totalt slut och orkade knappt resa mig. Sen bestämde jag mig ändå för att ta en sväng. Och så fort jag kom ut så bara fylldes jag av energi och kunde inte sluta springa. Var kom den energin ifrån? Vet inte, men skönt var det.

Nu är kl 22 och det är dags att förbereda för imorgon, genom att läsa lite artilar och skriva på projektarbetet... Men med ny energi i krippen :)

2 kommentarer:

  1. Den dag jag känner så där när jag är ute och springer ska jag... ja, typ äta upp en hatt! ;) Du borde dela med dig av all energi du har! It's amazing!

    SvaraRadera
  2. Jag fattar inte hur du kan springa när det är så halt... Och när det är så mörkt! (Ja, jag tror bestämt man(jag) blir mesigare och mesigare ju mer åren går). Men bra gjort! Jag inbillar mig att bara jag skaffa rbroddar till joggingskorna så kommer jag vara ute och jobba varenda helg. Jovisst, det KOMMER att bli så! :-P

    SvaraRadera