Från otränad till toppform på fem månader!

måndag 7 februari 2011

Second thought

Vadå cykla 30 mil? What's the point? Att cykla under 15-20 timmar i streck bara för skojs skull. Okej, visst att det kan vara roligt och härligt på sitt sätt, om man är i riktigt bra form och van att cykla långa streckor. Och om vädret är lagom varmt, lagom soligt och vindstilla. Men om en eller två av dessa faktorer saknas så kan det bli en sjukt jobbig och omysig dag.
Jag måste lägga upp en ordentlig träningsplan snart tror jag. Det är inte det att jag inte tränar nu, men kanske jag måste höja den ett steg, och framför allt ha en plan för att jag själv ska tro på att jag klarar detta. En plan nästa alltså. Ikväll ska jag försöka få till en joggingtur mellan de vetenskapliga artiklarna i international business som ska läsas... I veckan ska jag göra upp en plan.

                                                                    What's the point 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar