Från otränad till toppform på fem månader!

lördag 12 februari 2011

Stick to the plan

Klart jag joggade! Snöstorman la sig och vägarna var hyfsat plogade. Körde en runda på 6 km. På skivstångspasset i torsdags kunde jag inte göra alla övningar för knät gjorde så ont. Undrar om mina utomhusspringskor är en orsak till att knät mår dåligt. Har haft de en massa år och de är rejält slitna. Mm det vore nog på sin plats.



Dags att köpa nya? De är himla sköna, men nog inte så bra att springa i längre... :)

3 kommentarer:

  1. Bra gjort att följa planen och jogga! Jag hade också som plan att jobba i helgen, ville testa broddarna. Och de var ju fantastiska, en helt halkfri runda! Kan definitivt rekommenderas om du inte redan testat. Apropå (stavas?) ont knä och gamla skor så kan jag nog rekommendera nya. Jag tänker på en gemensam vän till oss som skulle sprungit halvmaran i höstas men som inte kunde starta på grund av pajade knän. Orsak: hade tränat i för slitna skor hela sommaren. Trist att löparskor kostar så mycket, men antar att det är värt det i längden.

    SvaraRadera
  2. Kul att skrev att din plan var att jobba och inte jogga :) Men bra gjort! Oh no, är det sant? Det blev ingen halvmara alltså? Okej då får det bli nya helt enkelt.

    SvaraRadera
  3. Haha, ooops. Nej, planen var definitivt att jogga och inte jobba. Var dock lite slarvig med stretchingen vilket resulterat i två dagars intensiv träningsvärk i benen. Så där så att det är svårt att gå nedför trappor. Men det var det värt! Får du också enorm träningsvärk efter jogg?

    SvaraRadera