Från otränad till toppform på fem månader!

söndag 20 mars 2011

Back in the game

Åttonde mars skrev jag sist, det är ganska länge sen visst. Förra veckan blev det träningsvila på grund av att jag hade för ont i knät. Jag spelade tennis ändå, och körde ett spinningpass, men inget mer. Det verkar ha hjälpt för den här veckan har det varit mycket bättre. Så nu har jag haft en bra träningsvecka igen! Vi närmar oss redan (!) slutet av mars och jag har insett att 17 juni som Vätternrundan är närmar sig med stormsteg. Träningen har gått bra ändå faktiskt. Jag har lyckas följa träningsplanen ganska bra (utom förra veckan), bortsett från att jag har sktrukit joggingen nu några veckor för det inte går med knät. Det är nog ändå dags att se över träningsplanen igen nu när det gått två månader av tre. Men det är roligt att träna! Snart kan jag nog börja cykla utomhus också hoppas jag! Jag har hittat en cykel som jag skulle vilja köpa också :) Vi får se om det går i lås!

Jag har också börjat fundera på om det kanske är viktigt att tänka extra mycket på vad man äter, just för att nå bättre träningsresultat. Kanske. Den här veckan får bli en uppgraderings/uppdaterings (?) vecka. Tror bestämt det är dags att beställa de där spinningskorna jag pratat om så länge nu också, och att säga åt knät att jag vill börja springa igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar